امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 10:35:23 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / ضرورت پیشگیری از اتفاقات مشابه آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر

ضرورت پیشگیری از اتفاقات مشابه آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر

به گزارش برخوارنیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۲ تیر) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه‌ای و اخطار قانون اساسی گفت: حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر یک حادثه تلخ برای کشور است و براساس برآوردها بیش از ۶۰ میلیون یورو خسارت به کشور وارده شده است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در رابطه با علت آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر بحث کم توجهی و عدم فرماندهی مطرح است و وزیر نفت نیز به این نکته اذعان داشته است.

وی تصریح کرد: نمونه‌هایی از این اتفاقات در کشور وجود دارد که خبری نمی‌شود، اما باید به این موضوعات توجه شود. به طور مثال در پالایشگاه شاهین‌شهر اتفاقاتی اینگونه رخ داده است؛ نشت مواد نفتی و افزایش درجه رآکتور از اینگونه موارد است. بنابراین با وجود اینکه براساس اصل ۴۴ قانون اساسی بسیاری از واحدهای تولیدی واگذار شده‌اند، اما رسیدگی به این موضوعات سرمایه ملی محسوب می‌شود، بنابراین باید از رخداد اتفاقات مشابه جلوگیری شود.

حاجی دلیگانی افزود: براساس گزارشات حقوق‌های ۵۰ میلیونی، پاداش‌های ۱۰۰ میلیونی و عیدی‌های ۳۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود، بنابراین باید وزارت نفت به این موضوعات رسیدگی کند.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده گفت: کمیسیون انرژی موارد مطرح شده در خصوص اتفاقات آتش سوزی ماهشهر و پرداخت پاداش های کلان را بررسی و پیگیری کند./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super