امروز چهارشنبه , ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Wednesday , 24 April , 2024 ساعت 10:58:15 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / گفتگو / خیال داوطلبین جهت ورود به دانشگاه راحت باشد

خیال داوطلبین جهت ورود به دانشگاه راحت باشد

دکتر مجید طالبی نماینده تام‌الاختیار آزمون‌های سراسری در دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتگو با برخوارنیوز اظهار داشت: حوزه دانشگاه صنعتی اصفهان در ۲ نوبت برگزارکننده آزمون سراسری بوده است.

وی افزود: در صبح روز پنجشنبه داوطلبین رشته علوم ریاضی به تعداد ۴۶۱۷ نفر در پنج حوزه امتحانی به رقابت پرداختند و در صبح روز جمعه ۲۵ تیر تعداد ۴۰۵۹ نفر داوطلب ورود به دانشگاه در چهار حوزه امتحانی در رشته علوم تجربی شانس خود را برای ورود به دانشگاه آزمودند.

طالبی با اشاره به مشکلات ترافیکی مسیرهای منتهی به ورودی دانشگاه بخاطر طرح‌های عمرانی در حال اجرا، افزود: ارگان‌ها و نهادهای مختلفی از جمله استانداری، شهرداری، راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی، همکاری نزدیک و مؤثری جهت رفع مشکلات و سهولت دسترسی داوطلبین به ورودی دانشگاه صنعتی ایفا نمودند و از این رو پل هوایی میدان دانشگاه به صورت موقت راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: برای خانواده‌های داوطلبین، فضای سبز جهت اقامت و پذیرایی پیش بینی شد و پارکینگ برای تمامی خودروهایی که وارد محوطه دانشگاه شده بودند در نظر گرفته شد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام کاهش آمار شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری دانشگاه‌های کشور گفت: در سال‌های گذشته، این حوزه پذیرای داوطلبین رشته‌های علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی فیزیک، زبان و هنر بوده است ولی به دلیل کاهش آمار داوطلبین، امسال تنها داوطلبین رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی در این حوزه به رقابت پرداختند.

این مسئول همچنین افزود: رقابت در بین داوطلبین علوم تجربی سخت می‌باشد ولی به علت افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها خیال داوطلبین جهت ورود به دانشگاه راحت باشد ولی انتخاب آن‌ها در کدام دانشگاه و چه رشته مهم است که متناسب با تلاش و همت آن‌ها و امتیاز کسب شده در آزمون می‌توانند گزینه مناسب خود را انتخاب نمایند.

طالبی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان جز دانشگاه‌های برتر کشور می‌باشد، گفت: این دانشگاه بدون آزمون دانشجو نمی‌پذیرد و رقابت برای ورود به دانشگاه صنعتی اصفهان سخت می‌باشد ولی داوطلبینی که در آزمون امتیاز بهتری کسب نمایند می‌توانند در رشته دلخواه خود در این دانشگاه به تحصیل مشغول شوند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای همه داوطلبین، با اشاره به این‌که برگزاری آزمون سراسری یک عزم ملی محسوب می‌شود تأکید کرد: همه عوامل و دست‌اندرکاران دانشگاه بسیج شدند تا آزمون به نحو مطلوب و در نهایت صحت و سلامت برگزار شود./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super