امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 01:42:29 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / صدور حکم بازداشت برای عاملان حمله به آمبولانس اورژانس در دولت‌آباد

صدور حکم بازداشت برای عاملان حمله به آمبولانس اورژانس در دولت‌آباد

به گزارش برخوارنیوز به نقل از ایرنا، جمعه شب گذشته تکنسین‌های اورژانس دولت‌آباد برای امدادرسانی به مصدومان حادثه انفجار ترقه خود را از بیمارستان غرضی به تقاطع دولت آباد- حبیب آباد رساندند.

در این حادثه ، انفجار مواد محترقه در یک کاروان عروسی به قطع پا و آسیب جدی به اندام‌های داخلی یک جوان ۲۰ ساله موتور سیکلت سوار به نام یوسف کریمی منجر شده بود.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس برخوار در مورد این ماموریت اظهار داشت: ما در ساعت ۱۹ و ۳۵ دقیقه جمعه شب برای حادثه انفجار مواد محترقه اعزام شدیم و در ساعت ۱۹ و ۴۳ دقیقه به محل رسیدیم.

حسین قدیری با اشاره به اینکه به دلیل تکرر تماس‌ها برای این حادثه، کدهای امدادی دیگری نیز به صورت همزمان از پایگاه‌های سیمرغ و حبیب‌آباد به محل رسیدند گفت: صحنه حادثه بسیار فجیع بود و پای چپ این پسر ۲۰ ساله آمپوته (قطع کامل) و آنقدر متلاشی شده بود که به سختی قابل جمع‌آوری و انتقال بود.

وی با بیان اینکه اعضای داخلی بدن وی از جمله مثانه نیز به دلیل موج انفجار ضربه داخلی دیده بودند ادامه داد: چهار تکنسین با کمک یکدیگر پای متلاشی شده جوان را جمع و با سرم تراپی و پانسمان و ثابت‌سازی وی را برای انتقال به بیمارستان آماده و پس از ۱۲ دقیقه و با سه تکنسین محل را به مقصد بیمارستان ترک کردیم.

این تکنسین فوریت‌های پزشکی که از هتاکی‌ها و بی‌احترامی‌های خانواده و همراهان مصدوم به خود و همکارانش گلایه‌مند بود با اشاره به نبود امکانات مورد نیاز این مصدوم در بیمارستان غرضی و مسیر طولانی برای رساندن وی به بیمارستان الزهرا (س) گفت: ناچار وی را به بیمارستان آیت الله کاشانی منتقل کردیم اما به دلیل ترافیک شدید جمعه شب در مسیر یاد شده، پس از ۳۵ دقیقه به بیمارستان رسیدیم.

وی تاکید کرد: هنگام تحویل مصدوم به بیمارستان وی در هوشیاری کامل به سر می‌برد و با پزشک صحبت کرد اما پس از دو ساعت به علت شدت جراحات، در بیمارستان جان خود را از دست داد، زیرا با خونی که به دلیل متلاشی شدن اندام‌هایش از دست داده بود نجات جان وی حتی با تزریق خون بسیار هم؛ ممکن به نظر نمی‌رسید.

قدیری افزود: چهار ساعت پس از این ماموریت و در ساعات اولیه بامداد (حدود ساعت ۲۴) ماموریت دیگری به ما اعلام شد و پس از حضور در محل مورد حمله حدود ۵۰ تا ۱۰۰ نفربا چوب و چماق و آجر که از خانواده متوفی بودند قرار گرفتیم و برای نجات جان خود، آمبولانس را رها کردیم و با گذر از دو چهار راه، در خانه یکی از شهروندان پناه گرفتیم.

وی با اشاره به کوفتگی و خراشیدگی بر بدن خود و همکارش افزود: آمبولانس اورژانس نیز به سبب آسیب دیدگی از مدار ماموریت خارج شده است.

براساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون این پنجمین مورد حمله مصدومان و یا همراهان به پرسنل فوریت‌های پزشکی در اصفهان است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان در خصوص حمله اخیر خانواده متوفی حادثه انفجار ترقه، وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی مدیر شبکه برخوار با دادستان و مسوولان انتظامی این شهرستان، عوامل حمله کننده به کد ۳۰۶۳ (دولت آباد) در شب گذشته شناسایی شدند.

دکتر غفور راستین افزود: با دستور مستقیم دادستان دولت آباد حکم بازداشت حمله کنندگان به پرسنل خدوم اورژانس صادر و آمبولانس نیز توسط کارشناسان مربوطه تعیین خسارت شد./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super