امروز پنج شنبه , ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 18 April , 2024 ساعت 01:29:14 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / خط و منش دولت وابستگی به غرب است

خط و منش دولت وابستگی به غرب است

به گزارش برخوارنیوز به نقل از صاحب نیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی پیرامون مبحث چرایی بستن قراردادهای مختلف از سوی دولت یازدهم با شرکت‌های خارجی در فضای پسابرجام به نحوی که کمترین توجهی به توان داخلی و ظرفیت‌های درونی نشده است، اظهار کرد: قراردادهای دولت در زمینه انرژی، نفت، خودروسازی و فناوری ارتباطات با شرکت‌های خارجی در حقیقت خط بطلانی بر حرف مهم امام راحل مبنی بر «ما می‌توانیم» است.

نماینده مردم شاهین شهر و برخوار در مجلس با بیان اینکه تفکر، خط و منش دولت در همه زمینه‌ها این است که ایران را وابسته به غرب کنند، گفت: اصل مترقی انقلاب اسلامی ایران، استقلال است ولی متن و محتوای قراردادهای پسابرجامی چیزی برخلاف این اصل است.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس دهم افزود: این قراردادها با شرکت‌های خارجی در درجه نخست دقیقاً مغایر با اقتصاد مقاومتی مورد تائید و تأکید رهبر نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های کشور است چون‌که اقتصاد مقاومتی بر اتکای داخلی تأکید می‌کند.

وی عنوان کرد: وقتی وزیر نفت دولت یازدهم حتی بیان می‌کند که باید مدیر از خارج وارد کنیم باید پی به عمق تفکر وابستگی برد، به‌عنوان نمونه دولت در زمینه فروش یک‌ میلیون بشکه نفت که ظرفیت اشتغال‌زایی ۲۰۰هزار نفر را دارد، در حال واگذاری به شرکت‌های خارجی است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: این در حالی است که دانشجویان ایران با امید استخدام شدن در دانشکده نفت تحصیل‌ کرده‌اند ولی امروز از سوی دولتمردان و وزیر نفت پاسخ منفی داده می‌شود، همگی این حرکت‌ها و تصمیمات نشان از وابستگی روز افزون ما به غربی‌ها دارد.

وی ابراز کرد: اگر مجلس با این نوع ریاست و دست و فرمان به جلو برود قطعاً ایستادگی محکمی در برابر مصوبات و تصمیمات دولت نخواهد داشت، درزمینه قراردادهای نفتی به‌عنوان‌مثال، در برگزاری جلسه غیرعلنی یک معامله و هماهنگی بین رئیس مجلس و دولت صورت گرفته است.

نماینده مردم برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به اذعان حاضران در جلسه غیرعلنی روز یکشنبه مجلس ایرادات متعددی به قراردادهای جدید نفتی وارد است و ما با وجود این ایرادات که شخص معاون اول رئیس‌جمهور نیز به وجود ایرادات اذعان داشت شاهد تصویب این قراردادها در هیئت دولت هستیم.

وی تصریح کرد: پشت قراردادهای نفتی  که ایرادات مهمی از سوی بیت رهبری و نمایندگان مجلس و کارشناسان به آن‌ها  واردشده است، دو نفر خانم ایرانی‌تبار مقیم انگلیس به نام  کاتبی‌پور و حسن‌زاده هستند که به کمک فرد دیگری به نام سیدمهدی حسینی چنین پیش‌نویس‌هایی برای قراردادهای نفتی آماده کرده‌اند و این افراد، کسانی هستند که پیش‌ازاین در قرارداد کرسنت بودند و ایران را ۱۴ میلیارد دلار متضرر کردند./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super