امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 11:04:14 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اقتصادی / کشتارگاه صنعتی حبیب آباد آماده خدمت به کل برخوار

کشتارگاه صنعتی حبیب آباد آماده خدمت به کل برخوار

به گزارش برخوارنیوز، معاون فرماندار برخوار به اتفاق اعضای شورای مدیریت پسماند در بازدید سرزده از کشتارگاه صنعتی دام حبیب‌آباد بازدید کردند.

سلطانی در این بازدید اظهار داشت: حفاظت از بهداشت عمومی و سلامت در جامعه، وظیفه‌ای مهم و دشوار است که دامپزشکی نقش بسزایی در آن دارد.

وی افزود: هدف از احداث این کشتارگاه صنعتی تعطیلی کامل کشتارگاه‌های سنتی شهرستان‌های اطراف بوده و سرمایه‌گذاری خوبی در این واحد انجام شده است.

سلطانی با اشاره به این‌که کشتارگاه حبیب‌آباد از ظرفیت بالایی برخوردار است بیان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی از نیازهای مهم ولازم این کشتارگاه صنعتی می‌باشد و با ایجاد واحدهای جدید فرصت‌های شغلی مناسبی برای مردم حبیب آباد فراهم می‌شود.

معاون فرماندار برخوار اذعان داشت: با توجه به اینکه کشتارگاه صنعتی حبیب آباد، تمام شهرستان را تحت پوشش دارد اما به نظر می‌رسد تعداد معدودی از شهرهای منطقه دام کشتاری خود را به این کشتارگاه سوق می‌دهند که نیازمند اتخاذ تدابیری است تا کشتار دام همه شهرهای منطقه در این کشتارگاه انجام شود.

وی همچنین در بازدید از تصفیه خانه پسماند کشتارگاه به تکمیل و تجهیز این قسمت از جمله بخش کلرزدایی اشاره کرد و گفت: برطرف کردن بسیاری از مشکلات زیست محیطی در منطقه یکی از مزایای بارز یک کشتارگاه صنعتی می‌باشد.

در ادامه، دکتر آل معصوم معاون شبکه دامپزشکی شهرستان و دائی جواد کارشناس بهداشت مواد غذایی این کشتارگاه به ارائه گزارش عملکرد این واحد پرداختند و اعلام کردند: فعلا کشتارگاه صنعتی حبیب آباد روزانه در یک شیفت کار می‌کند و به طور متوسط در روز ۱۵ راس گاو و گوساله، ۶۰۰ راس گوسفند به صورت صنعتی کشتار می‌شوند و این در حالی‌ است که ظرفیت این کشتارگاه بیش از این می‌باشد.

نمایندگان شبکه دامپزشکی شهرستان در این بازدید اهم مشکلات کشتارگاه صنعتی شهرستان را عدم صدور پروانه بهداشتی، تعمیر و هزینه نگهداری ماشین‌آلات موجود ذکر کردند./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super