امروز سه شنبه , ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Tuesday , 16 April , 2024 ساعت 07:59:52 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / بین‌الملل / معرفی مختصر دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون

معرفی مختصر دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون

دونالد جان ترامپ، متولد ۱۴ ژوئن ۱۹۴۶، فرزند "فرِد ترامپ"، از برج سازان نیویورک است. او در انتخاب حرفه ساخت املاک شدیداً تحت تأثیر پدرش قرار گرفت.

در سال ۱۹۷۱ میلادی، دونالد ترامپ به واسطه پدرش در پروژه‌های سودآور و عظیم ساختمانی در ایالت منهتن آمریکا وارد شد و ۸ سال بعد به عنوان سرشناس‌ترین فردی که این صنعت را در نیویورک توسعه داده است شناخته شد و شرکت "ترامپ" را تأسیس کرد.

هیلاری رادام کلینتون در ۲۶ اکتبر سال۱۹۴۷ میلادی در شیکاگو در ایالت ایلینوی بدنیا آمده است.

سناتور سابق از ایالت نیویورک بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ میلادی همسر بیل کلینتون، چهل و دومین رئیس جمهور آمریکا از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ است.

هیلاری کلینتون در دولت باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ به عنوان شصت و هفتمین وزیر خارجه آمریکا فعالیت سیاسی خود را دنبال کرد.

هیلاری رادام که اهل منطقه ابرشهری شیکاگو است، در سال ۱۹۶۹ از کالج ولزلی که در آنجا نخستین دانشجوی سخنران مراسم دانش‌آموختگی شد، فارغ‌التحصیل شد.

او در سال ۱۹۷۳، جی.دی  خود را از مدرسه حقوق ییل دریافت کرد.

پس از گذراندن مدت کوتاهی به عنوان مشاور حقوقی در کنگره آمریکا به آرکانزاس نقل مکان کرد، و در ۱۹۷۵ با بیل کلینتون ازدواج کرد.

در سومین و آخرین مناظره‌ای که ترامپ و کلینتون با یکدیگر داشتند و در لاس وگاس آمریکا برگزار شد، هر دو به شدت سعی می‌کردند دیگری را زیر سوال برده و به عدم صلاحیت یکدیگر در رئیس جمهور شدن اشاره می‌کردند.  کلینتون ترامپ را اینگونه معرفی می‌کند‌: او به دنبال دموکراسی نیست. از پرداخت مالیات خود فرار می کند و با زنان و مهاجران رفتار شایسته‌ای ندارد.

ترامپ اظهار داشته که هیلاری واقعا مجرم است و جنایات بسیاری مرتکب شده است.  او می گوید که ما در حال حمایت از شورشیان در سوریه هستیم و پول بسیاری صرف آنها می‌کنیم.

ترامپ می‌گوید که باید نیروهای خود را از عراق خارج کنیم و ایرانی‌ها و عراقی‌ها از این بابت باید از ما تشکر کنند.

اظهار نظرهای این دو در مورد موصل جالب توجه است. کلینتون به ماندن نیروهایشان و گرفتن موصل معتقد است و عقیده دارد که باید رهبران داعش را دستگیر کنند تا بتوانند جنگجویان داعش را متوقف کنند. در حالی که ترامپ عقیده دارد نیروهایشان باید این شهر را ترک کنند و پول کشورشان را اینگونه هدر ندهند و عقیده دارد رهبران داعش پیش از این از موصل رفته‌اند و گرفتن این شهر هیچ ارتباطی با سرنگون کردن داعش ندارد.

ترامپ ادعا می‌کند که ۶ میلیارد دلار در زمان وزارت خارجه کلینتون گم شده است و کلینتون این ادعا را رد می‌کند.

به نظر می‌رسد ترامپ یکی از معدود کاندیداهایی است که در حال حاضر و پیش از انتخابات، صحت انتخابات را زیر سوال می‌برد و اظهار می‌کند که در انتخابات کشورشان تقلب رخ می‌دهد./ احمدی

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super