امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 04:59:37 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / هنرنمایی اسب‌های 500 میلیونی در همایش سوارکاری در برخوار

هنرنمایی اسب‌های 500 میلیونی در همایش سوارکاری در برخوار

به گزارش برخوارنیوز، اولین نمایشگاه و همایش سوارکاری شهرستان برخوار با نمایش 160 رأس اسب همزمان با مبعث رسول اکرم (ص)، صبح و بعدازظهر در باشگاه سوارکاری پردیس در مجاورت امامزاده محمود دولت آباد برگزار شد.

محمد فتاحی رئیس هئیت سوارکاری برخوار در گفتگو با برخوارنیوز گفت: این همایش برای اولین بار در برخوار با حضور اسب‌های سیلمی از نژادهای دره شوری ، عرب و کرد از سراسر استان اصفهان از جمله برخوار، خمینی‌شهر، لنجان، کاشان و اصفهان برگزار شد

وی افزود: در این همایش اسب‌ها، به صورت سواره یا دست‌کش به مدت پنج دقیقه در میدان هنرنمایی کردند.

فتاحی، برگزارکننده، این همایش افزود: در فدراسیون سوارکاری چیزی به عنوان "همایش سوارکاری" تعریف نشده است ولی به همت هئیت سوارکاری برخوار این همایش که ترکیبی از درساژ، چابک‌سواری و شوی زیبایی است مدتی است که در حال برگزاری است.

رئیس هیئت سوارکاری برخوار در مورد ارزش اسب‌های شرکت‌کننده در همایش گفت: معمولاً اسب‌های سیلمی ارزشی افزون بر یکصد میلیون تومان دارند و در این همایش اسب‌هایی به ارزش پانصد میلیون تومان هنرنمایی کردند.

فتاحی پیرامون مشکلات باشگاه سوارکاری پردیس برخوار گفت: متأسفانه فدراسیون سوارکاری اصلاً توجهی به این باشگاه که همینک محل دفتر هیئت سوارکاری برخوار می‌باشد، نداشته است. به طوری که حتی جهت لوله‌کشی آب که امری ضروری برای باشگاه‌ است هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی در ادامه هدف از برگزاری این همایش را نمایش اسب‌های اصیل ایرانی و همچنین ترویج فرهنگ سوارکاری عنوان کرد.

گفتنی است همایش بعدی سوارکاری، جمعه آینده در خمینی‌شهر و در شهریور ماه در شهر خورزوق برخوار برگزار خواهد شد.

 برای دیدن تصاویر کلیک کنید

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super