امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 09:07:35 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / بین‌الملل / انتقاد شهردار لندن از محدودیت‌های پوششی برای مسلمانان فرانسه

انتقاد شهردار لندن از محدودیت‌های پوششی برای مسلمانان فرانسه

به گزارش برخوارنیوز  به نقل از خبرگزاری فارس، «صادق خان» شهردار مسلمان لندن روز پنجشنبه (امروز) قبل از عزیمت به «پاریس» برای گفت‌وگو با همتای فرانسوی خود، ممنوعیت پوشیدن «بورکینی» یا مایو اسلامی در فرانسه را مورد انتقاد قرار داد.

خان که اولین شهردار مسلمان در یک پایتخت مهم غربی به حساب می‌آید، این ممنوعیت در فرانسه را مورد انتقاد قرار داد که پوشیدن بورکینی در ۳۰ شهر فرانسه ممنوع اعلام شد و جنجال شدیدی در خصوص حقوق زنان و سکولاریسم برپا کرد.

وی به روزنامه «لاندن ایونینگ استاندارد» گفت: فکر نمی‌کنم که کسی باید به زنان بگوید که چه بپوشند و چه نپوشند. والسلام. به همین سادگی.

صادق خان تأکید کرد: فکر نمی‌کنم چنین کاری درست باشد. من نمی‌گویم که ما کامل هستیم اما یکی از لذت‌های لندن این است که ما تفاوت‌ را تحمل نمی‌کنیم، بلکه به آن احترام می‌گذاریم، از آن استقبال می‌کنیم و آن را بزرگ می‌داریم.

عالی‌ترین دیوان اداری فرانسه، روز پنجشنبه یک دادخواست قانونی علیه ممنوعیت پوشیدن بورکینی در «ویانو لوبو» در نزدیکی «نیس» واقع در جنوب فرانسه را مورد بررسی می‌دهد.

خان قرار است با «آن هیدالگو» شهردار پاریس در خصوص تأثیر رأی‌گیری ماه ژوئن بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا و همچنین تجارت و امنیت گفت‌وگو کند.

وی قبل از سفر به پاریس گفت: من به پاریس می‌روم تا به وضوح روشن کنم که لندن برای جهان باز است، برای تجارت باز است و برای سرمایه‌گذاری و کسب و کار و همکاری، ایده‌های جدید، استعدادهای جدید و افراد باز است.

فرانسه در ماه‌های اخیر، با حملات شدید تروریستی روبرو بوده است که از جمله آن می‌توان به حمله در نیس اشاره کرد که ماه گذشته به وقوع پیوست و ۸۶ نفر پس از آن جان خود را از دست دادند.

تکفیری‌های داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند. این حملات به بهانه‌ای تبدیل شده تا دولت فرانسه محدودیت‌ها علیه مسلمانان را افزایش دهد./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super