امروز جمعه , ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 26 April , 2024 ساعت 04:05:08 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اقتصادی / 1000 کارگر طی 40 روز گذشته اخراج شد‌ه‌اند

1000 کارگر طی 40 روز گذشته اخراج شد‌ه‌اند

به گزارش برخوارنیوز به نقل از ایسنا، نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس نهم با انتقاد از اخراج برخی کارگران استان اصفهان، گفت: بیش از 1000 کارگر طی 40 روز گذشته اخراج شده‌اند. زن و بچه‌های این کارگران چه گناهی کرده‌اند و خرج‌شان را از کجا باید تامین کنند؟

حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی، خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، گفت: کارخانجات شیر پول دامداران را پرداخت نمی‌کنند اما دامداران نهاده‌های کشاورزی را باید نقدا خریداری کنند. دامداران در بدترین شرایط به سر می‌برند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تب برفکی، عدم پرداخت خسارات، واردات شیر خشک داد دامداران را در آورده است، نباید به دامداران بی‌تفاوت بود.

وی با اشاره به مشکلات صیفی‌کاران، از وزیر اقتصاد درخواست کرد تا موانع ایجاد شده توسط عراق و سایر همسایگان کشور برای صادرات صیفی‌جات ایران به این کشورها را هر چه سریعتر رفع کند.

حاجی‌دلیگانی افزود: در حالی که بار کشاورزی روی زمین افتاده است کامیون‌داران نرخ‌های خود را افزایش داده‌اند و دامداران از این ناحیه نیز با مشکلاتی روبرو شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد میزان نیاز کشور به انواع محصولات کشاورزی و سطح زیر کشت آنها را مشخص کند تا کشاورزان بر همان اساس محصولات کشاورزی بکارند.

وی اظهار کرد: اگرچه سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است اما هیچ تسهیلات و نقدینگی به واحدهای صنعتی تزریق نمی‌شود. هزاران هزار واحد صنعتی معطل تخصیص منابع مالی و تسهیلات هستند. پیمانکاران ایرانی از پروژه‌های عمرانی بزرگ در حال خلع شدن است، نمونه آن درپارس جنوبی است و به جای آنها پیماکاران خارجی به خدمت گرفته شده‌اند.

حاجی‌دلیگانی با انتقاد از خریداری نشدن کالاهای ایرانی، گفت: از تولیدکننده مالیات گرفته می‌شود اما خرید کالا حتی خریدهای دولتی از خارجی‌ها انجام می‌شود پس مالیات هم باید از خارجی‌ها دریافت شود. چرا تعرفه واردات شکر کاهش یافته است. چرا تعرفه واردات خودرو برای ریاست جمهوری و وزارتخانه‌ها کاهش یافته است؟ چرا برای تهیه لباس تیم ملی با اون وضعیت لباس خریداری می‌شود؟

این عضو فراکسیون اصلوگرایان مجلس نهم اظهار کرد: به مسئولان دولتی و غیردولتی و جریان‌های سیاسی توصیه می‌کنم تضعیف شورای نگهبان به نفع هیچ کسی نیست. نباید با تصمیمات درست و به جای شورای نگهبان لج‌بازی کرد، شورای نگهبان همان شورایی است که شما را تایید کرده است./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super