امروز سه شنبه , ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ برابر با Tuesday , 19 March , 2024 ساعت 02:23:21 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / ایثار و شهادت / ۲۳ تیر، سالروز شهادت شهید عبدالرزاق زارعان

۲۳ تیر، سالروز شهادت شهید عبدالرزاق زارعان

به گزارش برخوارنیوز، سردار شهید عبدالرزاق زارعان موسس و اولین فرمانده مهندسی رزمی لشکر ۱۴ امام حسین در اول تیر ماه ۱۳۴۰ در شهر دولت آباد متولد و پس از گذراندن دوران ابتدایی به کار و تلاش مشغول شد.

همزمان با شروع انقلاب فعالیت‌های زیادی در زمینه پخش اعلامیه‌های حضرت امام و تکثیر نوارهای سخنرانی ایشان می‌نمود. شهید زارعان تحت تاثیر شهادت یکی از دوستان نزدیکش بنام محمد داوری مصمم شد که برای نبرد با باطل وارد جبهه‌های حق گردد و اولین کسانی که برای آموزش به کردستان رفتند او ودوستانش بودند.

ناصر زارعان برادر وی گفت:‌ شهید زارعان فردی بسیار شجاع جسور و نترس بود و در خانه همیشه کمک پدر و مادر و یار و یاور آن‌ها بود .

حسن فتاحی فرمانده گردان مهندسی رزمی در زمان جنگ گفت:‌ شهید زارعان در دوران قبل و بعد از انقلاب از فعالان سیاسی بود و با شروع درگیری‌ها کرستان با جمعی از نیروهای دولت آبادی به کرستان رفتند و گروه ضربت را تشکیل دادند .

وی افزود: ‌شهید زارعان و نیروهای گروه ضربت، ‌پس از شروع جنگ در جنوب کشور ‌اهمیت جنوب را بیشتر دانستند و برای دفاع از مرز و بوم عازم جنوب کشور شدند .

مصطفی محقق همرزم شهید گفت: ‌شهید  زارعان با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل نیاز اولیه رزمندگان را تشکیل گردان مهندسی رزمی دانست و با غنیمت گرفتن بلدوزر و لودر از دشمن اولین  مهندسی رزمی در سپاه را تشکیل داد و خودش اولین فرمانده مهندسی رزمی شد.

اکبر حیدری از رزمندگان دفاع مقدس و همرزم شهید افزود:‌ شهید زارعان ابتکاری که داشت این بود که نیروهای مهندسی رزمی را از منطقه برخوار جذب و اعزام می‌کرد  و در منطقه به آن‌ها آموزش کار در مهندسی را می‌داد .

سرهنگ سعید کریمیان پور فرمانده گردان مهندسی رزمی در لشکر ۱۴ امام حسین علیه‌السلام گفت:‌ با تجربه ۸ ساله جنگ و گذشت این سال‌ها، ‌امروز مهندسی رزمی در حد کمال آمادگی است ،‌تا جایی که نیرو به جاهای که نیاز هست به عنوان مستشاری اعزام می‌کنیم و در آنجا آموزش می‌دهند و اگر هرگونه تعرض و دست‌اندازی به کشور شود در اسرع وقت،‌ مهندسی رزمی  حضور پیدا می‌کند و از خاک کشور دفاع می‌کند.

 

یک دیدگاه

  • سلام ازمطالب شمادرباره سردارسرافرازاسلام وشیربیشه ایثاروشهادت شهیدعبدالرزاق زارعان استفاده نمودم خدابه شما قوت وجزای خیربدهدمتشکر 

Watch Dragon ball super