امروز سه شنبه , ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ برابر با Tuesday , 19 March , 2024 ساعت 09:01:58 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / لزوم توجه به رعایت نکات ایمنی در محیط کار

لزوم توجه به رعایت نکات ایمنی در محیط کار

به گزارش برخوارنیوز، فوت دردناک کارگر جوان شرکت اطلس پمپ منطقه صنعتی دولت‌آباد بار دیگر لزوم توجه به رعایت نکات ایمنی و رعایت شعار «اول ایمنی بعد کار» را در محیط کار مورد تأکید قرار می‌دهد.

 مرحوم مهدی داوری بر اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی و یا خستگی در شب عید فطر دچار حادثه شد و جان عزیز خود را از دست داد.

یکی از همکاران این مرحوم در گفتگو با برخوارنیوز گفت: دستگاه قالبی که برای تولید پوسته کلاچ خودروی پژو از آن استفاده می‌شود در دو حالت دستی و خودکار فعال می‌شود و در حالت خودکار در هر ۴۰ یا ۵۰ ثانیه بسته و باز می‌شود.

وی گفت: برای هر دستگاه یک نفر به عنوان اپراتور مشغول به کار است و در هنگام خرابی ،  مکانیک دستگاه موظف به تعمیر آن است.

همکار این مرحوم افزود: مرحوم داوری در حال تعمیر دستگاه بوده است که در اثر بی‌توجهی و غفلت از اینکه این دستگاه در حالت خودکار است و چون پشت به قالب بوده است متوجه بسته شدن آن نشده و این حادثه ناگوار رخ می‌دهد.

برخوارنیوز برای این مرحوم علو درجات و برای خانواده و دو فرزند این عزیز صبر و بقا عمر مسألت دارد.

در این مطلب قصد داریم توجه کارفرمایان محترم را به این نکته جلب نماییم که نیروی کارگری جزء محترم‌ترین و مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی هر کشور شناخته و مورد توجه هستند.

لازمه محیط کار سالم، ایمن‌سازی محیط کار و دستگاه‌های مورد استفاده در محل کار است.

دستگاه‌ها می‌بایست از استاندارد بالایی برخوردار باشند به‌گونه‌ای که حتی در حالت بی‌توجهی و یا خستگی کارگر ناشی از کار، کوچکترین صدمه‌ای بر آن‌ها وارد نشود.

علاوه بر آن، دوره‌های آموزشی پیوسته برای نیروی انسانی شرکت‌ها، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز صنعتی امری ضروری و لازم به نظر می‌رسد. در این دوره‌ها اصول ایمنی و کمک‌های امدادی باید آموزش داده شود و در فواصل مختلف یادآوری شود.

بنابراین کارفرمایان در این خصوص بکوشند تا فضای امنی برای کارگران خود فراهم کنند.

از سوی دیگر، کارگران عزیز نیز برای جان خود ارزش قائل شوند و با بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری، خود را در مخاطره قرار ندهند./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super