امروز جمعه , ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 26 April , 2024 ساعت 04:52:24 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / گردهمایی بزرگ سالمندان در امامزاده نرمی

گردهمایی بزرگ سالمندان در امامزاده نرمی

به گزارش ایرنا، افسانه سرتیپ‌زاده دوشنبه شب در گردهمایی بزرگ سالمندان زن و مرد بالای 60 سال شهرستان برخوار در امامزاده حضرت ابراهیم بن موسی بن جعفر (ع) دولت‌آباد، افزود: شناسایی بیماریهای شایع در سالمندان از جمله دیابت، فشار خون، پوکی استخوان و غیره در کنترل و مراقبت از این بیماری‌ها اهمیت بسیاری دارد.

وی اظهارکرد: غربالگری و شناسایی عوامل خطر در تشخیص بیماری و تسریع درمان موثر است.

مسئول برنامه سلامت سالمندان مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه هشت درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، افزود: تا چند سال آینده 20 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و برای این قشر باید برنامه‌ریزی کنیم.

پزشک سالمندان شهرستان برخوار نیز در این گردهمایی گفت: دو هزار و 500 سالمند در این شهرستان تحت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی قرار دارند.

ناهید سعیدی با بیان اینکه سلامت سالمندان اهمیت بسیاری دارد، افزود: انجام ورزش‌های بدنی و تغدیه مناسب برای سالمندان اهمیت بسیاری دارد و سالمندان باید برای انجام فعالیت بدنی و استفاده از تغذیه مناسب همت کنند.

وی اظهار کرد: پوکی استخوان در سنین 40 تا 50 سال، شایع‌ترین بیماری سالمندان است که با انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی می‌توان احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

پزشک سالمندان شهرستان برخوار با اشاره به اینکه افزایش فشارخون و چاقی و دیابت در سالمندان به علت عدم بی توجهی سالمندان به این بیماریهاست ، افزود: اگر سالمندان تحت مراقبت قرار گیرند فشارخون چربی و قند آنها کنترل می‌شود.

شهرستان برخوار با 110 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super