امروز جمعه , ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 26 April , 2024 ساعت 02:33:49 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / ایثار و شهادت / جنگ امروز سوریه مصاف جبهه حق و باطل است

جنگ امروز سوریه مصاف جبهه حق و باطل است

به گزارش برخوارنیوز به نقل از صاحب نیوز، یادواره شهدای دانشجوی شرق اصفهان و شهدای مدافع حرم اصفهان صبح دیروز سه شنبه با حضور دانشجویان، مسئولین دانشگاه و خانواده معظم شهدای دانشجو و شهدای مدافع حرم اصفهان در تالار امیر کبیر دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد.

فرمانده لشکر امام حسین (ع) در این مراسم در سخنانی با اشاره به سلطه طلبی غرب و شرق بر کل دنیا در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی جنگی تمام عیار با پشتیبانی شرق و غرب علیه ایران تحمیل شد و همه ظالمان دنیا رو به روی ایران ایستادند.

سردار عرب پور با تاکید بر اینکه جنگ ۸ ساله تحمیل شده به ایران نمونه ای در تاریخ ندارد اظهار کرد: اگر در دفاع مقدس ۸ ساله همه آحاد مردم ایران رو به روی دشمن ایستادگی نمی‌کردند کار انقلاب تمام می شد.

وی افزود: اگر چه در این جنگ ۸ ساله بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم کردیم اما اگر رو به روی این دشمن ایستادگی و دفاع نمی کردیم چند برابر این تعداد شهید را از زن و بچه و ناموس ما با ذلت و حقارت می‌کشتند.

این فرمانده ارشد نظامی تصریح کرد: ما موفق شدیم با دفاع و مقاومت خود دشمن را از خاک ایران بیرون کنیم.

عرب پور تاکید کرد: اما با پایان یافتن جنگ ۸ ساله خصومت مستکبرین و دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران تمام نشد و البته این خصومت تمام شدنی نیست.

فرمانده لشکر امام حسین (ع) با اشاره به بهانه جویی آمریکا از عدم رعایت حقوق بشر در ایران عنوان کرد: مگر مردم افغانستان و عراق و سوریه و یمن بشر نیستند که شما در قبال کشتار فجیعانه آن ها سکوت می کنید و به قاتلان سلاح و تجهیزات هم می‌دهید؟

وی مسئله هسته‌ای را بهانه دیگر مستکبرین برای زیاده‌خواهی عنوان کرد و افزود: کسانی که خودشان سرشار از بمب هسته ای هستند ایران را متهم به ساخت بمب می کنند.

عرب پور با اشاره به سخنان برخی عناصر سیاسی مبنی بر تندروی در مسیر حرکت انقلاب  ابراز کرد: عده ای می‌گفتند اگر با آمریکا نرم حرف می‌زدیم خصومت‌ها برطرف می‌شد و در جای دیگر می‌گفتند امام (ره) هم مثل امام علی (ع (که تندروی کرد و واقعه کربلا نتیجه آن شد، تندروی کرده است و به خاطر این تندروی غیابا حضرت امام (ره) را در برخی دانشگاه‌ها محاکمه کردند.

وی ادامه داد: زمانی که آقای روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و آقای ظریف نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بود ایران به صورت ظاهرا داوطلبانه قبول کرد که ۲/۵ سال کلیه فعالیت های هسته ای خود را تعطیل و همه مراکز هسته ای را پلمپ کند، اما نتیجه آن این شد که بعد از اتمام این مدت طرف مقابل حتی یک سانتریفیوژ ایران را ولو برای امور تحقیقاتی و علمی به رسمیت نشناخت.

این فرمانده نظامی خاطر نشان کرد: این عناصر در قدم بعدی با ارائه «بسته پر از خالی» در مجلس عنوان کردند کشوری که رئیس جمهور دارد به رهبر چه نیازی دارد؟ در کشوری که ارتش وجود دارد چه نیازی به سپاه هست؟ شورای نگهبان چه ضرورتی دارد؟ چرا مسئولین برخی از نهادها انتخابی نیستند و انتصابی هستند؟ و قصد داشتند تغییرات حاکمیتی مد نظر خود را کلید بزنند.

عرب پور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: اگر امروز طرف مقابل حق هسته‌ای ایران را به رسمیت می‌شناسد دلیل آن کوتاه آمدنشان از سیاست‌های خود نیست بلکه قدرت جمهوری اسلامی است که باعث شده آن‌ها این حق را به رسمیت بشناسند.

وی خاطر نشان کرد: عده‌ای جنگ نرفته در ایامی که آقای ولایتی با عراقی ها برای آتش بس مذاکره می‌کرد می‌گفتند کاری که شهدا و جانبازان و رزمنده ها در ۸ سال جنگ نتوانستند بکنند آقای ولایتی سر میز مذاکره انجام داد در حالی که این‌ها نمی‌دانستند اگر قدرت ایران در میدان نبرد و پیشروی رزمندگان در جبهه‌ها نبود، عراق ذره ای از تجاوز گری خود کم نمی‌کرد و بعثی‌ها وقتی دیدند ایران صدام را تهدید می‌کند و به خاک عراق رفته است برای نجات صدام پای میز مذاکره آمدند.

فرمانده لشکر امام حسین (ع) افزود: دیپلماسی و مذاکره هنگامی کارآیی دارد که قدرت چانه زنی وجود داشته باشد و این قدرت در اثر اقتدار و توان نظامی حاصل می‌شود.

عرب پور در ادامه با اشاره با حضور ایثار گرانه مدافعین حرم در جبهه‌های سوریه اظهار کرد: امروز در سوریه شیعیان دور هم جمع شده‌اند و رزمندگان افغانستانی و پاکستانی و عراقی و لبنانی و ایرانی در کنار هم با باطل می‌جنگند همان طور که جبهه باطل هم از کشور های مختلف نیرو جذب کرده است.

وی گفت: اگر در زمان جنگ ۸ ساله رزمندگان ما به کردستان و خوزستان نمی‌رفتند و دفاع نمی کردند دشمن به اصفهان می‌آمد و مجبور بودیم در اصفهان از جان و ناموس خود دفاع کنیم.

این فرمانده نظامی تصریح کرد: جنگ امروز سوریه مصاف جبهه حق و باطل است و رزمندگان مقاومت برای بشار اسد نمی‌جنگند بلکه برای حفظ اسلام و اعتلای حق در میدان مبارزه هستند.

عرب پور خاطر نشان کرد: امروز جبهه حق و باطل سوریه است و اگر به این جبهه نرویم، جبهه به سمت کشور و شهر ما خواهد آمد.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای دانشجو تقدیر به عمل آمد.

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super