امروز سه شنبه , ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ برابر با Tuesday , 19 March , 2024 ساعت 01:01:52 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / خبر ویژه / به زودی سامانه آنلاین نظارت بر حقوق مدیران راه‌اندازی می شود

به زودی سامانه آنلاین نظارت بر حقوق مدیران راه‌اندازی می شود

به گزارش برخوارنیوز حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه، در نشست روشنگری که به مناسبت دهه فجر در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر داران برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی یک نعمت الهی بود که باعث بریده شدن دست مستکبران از کشورمان شد.

حسینعلی حاجی ادامه داد: امروز آمریکا به دو دلیل با انقلاب ما مخالف است، اول این که انقلاب اسلامی مانع منافع مستکبران در کشور و منطقه شد و دوم این که الگویی برای دیگر کشورها شده است و باعث شده که منافع آمریکا در تمام جهان به خطر بیفتد.

نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه با بیان این که آمریکا به فکر ساقط کردن انقلاب اسلامی است، افزود: کشورهای مستکبر و دشمنان در پی براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند اما نه با جنگ سخت، چون آن‌ها می‌دانند که نمی‌توانند با جنگ کاری از پیش ببرند.

وی با اشاره به صحبت‌های سخنگوی کاخ سفید گفت: به هیچ وجه آمریکایی‌ها وارد جنگ جدیدی در منطقه نخواهند شد و خصوصا ترامپ به دنبال این موضوع است که آن ۶ هزار میلیارد دلاری که خرج لشکرکشی به منطقه کرده است را مجددا هزینه نکند، خود ترامپ هم این موضوع را بارها گفته است که درآمد های امریکایی‌ها را می‌خواهد برای خود مردم امریکا خرج کند، بنابراین چنین گزینه‌ای به طور کلی منتفی خواهد بود.

حاجی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به فتنه ۸۸، بیان کرد: سال ۸۸ دشمنان با توهین بر مقدسات، به اعتقادات مردم حمله کردند تا یکی از نقشه‌های براندازی را اجرا کنند اما مردم هوشیارمان، راه را بر آنها بست اما آمریکا و دار و دسته آن از پا نشستند و پروژه نفوذ را آغاز کردند.

وی ادامه داد: پروژه نفوذ فقط به یک یا چند جاسوس محدود نمی‌شود، آنها با نفوذ در ارگان و نهادهای تاثیر گذار به دنبال اثرگذاری بر فکر نهادهای تصمیم گیر هستند تا این گونه تصمیم گیری‌ها بر اساس معیار کشورهای غربی صورت گیرد.

حاجی یکی از اهداف پروژه نفوذ را از بین بردن روحیه انقلابی مسئولان دانست و تاکید کرد: زمان‌هایی که روحیه انقلابی در صدر کارها قرار بگیرد نتایج مثل پیروزی هشت سال دفاع مقدس رقم خواهد خورد، ریشه کن شدن داعش و ارباب‌هایش پیش روی‌مان قرار می‌گیرد و با روحیه انقلابی در سایه تحریم هم قدرت نظامی ایران افزایش می‌یابد به گونه‌ای که با هر آزمایش موشکی ایران، ترس بر جان دشمنان می‌افتد.

وی نبود روحیه انقلابی را عامل به وجود آمدن فتنه ۸۸ دانست و تصریح کرد: مشکلات اقتصادی از فتنه ۸۸ شروع شد و علت تشکیل داعش از ۴ سال قبل شکست در فتنه ۸۸ است و منشا و ریشه آن که ایران مذاکره و برجام را قبول کرد، فتنه ۸۸ است.

حاجی با بیان این که برجام بیش از سه سال سرمایه و وقت ملت را هدر داد، گفت:  تفکر غربی نباید مبنای محاسباتی مسئولان در کشور باشد.

وی افزود: امروز فکر غیر انقلابی می‌گوید که حتی مدیر را هم از خارج کشور وارد کنیم، در صورتی که همین جوانان انقلابی بودند که دشمنان را به کرنش در برابر ایران وادار کردند.

عضو فراکسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به مسئله شفاف‌سازی حقوق‌های نجومی پرداخت و بیان کرد: بیت‌المال برای ۵ میلیون نفر نیست بلکه متعلق به ۷۵ میلیون نفر است، برخی با برداشت‌های بی‌رویه می‌خواهند طبقه ممتاز در جامعه درست کنند.

این نماینده مجلس با بیان این که در قانون اساسی آمده است که هر مسئولی نمی‌تواند بیش از ۶۰ میلیون ریال حقوق بگیرد، تاکید کرد: چگونه می‌شود برخی برای خودشان قانون می‌گذارند که بعضی از مدیرهای دولتی می‌توانند ۲۰۰ میلیون ریال حقوق بگیرند و این گونه مسئله حقوق‌های نجومی را توجیح کنند؟!

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی جمع کثیری از مردم شاهد چپاول‌گری جمع قلیلی از مسئولان از اموال آن‌ها باشند، احساس تبعیض به مردم دست داده و در آینده نتایج مخربی خواهد داشت و این ظلمی است که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به تصویب سامانه‌ نظارت بر حقوق مدیران ، افزود: در این سامانه  تمامی حقوق‌هایی که به مدیران پرداخت می‌شود به صورت آنلاین وجود دارد و هر لحظه دستگاه‌های نظارتی و همچنین عموم مردم به آن دسترسی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: برخی آقایان بعد از تصویب این قانون گفتند که ما از تصویب آن خجالت می‌کشیم اما باید بدانند ما باید وقتی حقوق ۶۰ هزار تومانی به یک نابینا می‌دهیم خجالت بکشیم، در صورتی که حقوق برخی آقایان چند صد ملیونی است.

این نماینده مجلس،  دروغ گویی مسئولان را باعث سلب اعتماد مردم از نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: امروزه می‌گویند نرخ بیکاری در کشور کاهش یافته اما در جلسه استانداری اصفهان اعلام می‌کنند که در طی یک هفته نرخ بیکاری ۲/۵ درصد افزایش یافته، در صورتی که بدون شک منطقه‌هایی مثل فریدن، این نرخ بیکاری بسیار بیشتر است.

حاجی، افزود: بر اساس اصول ۳۱ و ۳۴ قانون اساسی از جمله حقوق همه شهروندان ایرانی تامین شغل مناسب و تامین ابزار کار و فرصت و زمینه کار توسط دولت است.

عضو فراکسیون برنامه و بودجه مجلس، ادامه داد: حال چه می‌شود در حقوق شهروندی ۱۲۰ ماده‌ای که دولت ارائه می‌دهد مسئله مسکن، خوراک و شغل مردم دیده نمی‌شود در صورتی که این جزء حداقل‌های است که باید برای مردم در نظر گرفته شود و این فقط یک کار تبلیغاتی بیشتر نبوده است.

وی با بیان این که رفع تبعیض و ایجاد قسط و عدل در این حقوق شهروندی نیز دیده نشده است، بیان کرد: چرا دولت باید بین برخی مناطق تبعیض قائل شود؛ امروز شاهدیم برخی حقوق‌های آن‌چنانی در بدنه دولت می‌گیرند ولی برخی با حقوق ۸۰۰ هزار تومانی به سر می‌برند.

حاجی راه حل رهایی از مشکلات را در حفظ روحیه انقلابی مردم دانست و گفت: مردم باید بدانند که در آینده تصمیم‌گیری آن‌ها باعث پیشبرد این کشور خواهد شد و انتخاب‌های آنان در آینده کشور تاثیر گذار خواهد بود.

وی در پایان از مردم خواست در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور گسترده داشته باشند./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super