امروز جمعه , ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 26 April , 2024 ساعت 02:22:59 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / خواندنی / بازگشت محبوب‌ترین قورباغه دنیا

بازگشت محبوب‌ترین قورباغه دنیا

به گزارش برخوارنیوز به نقل از الف، فولکس واگن که در آلمانی خودرو مردم ترجمه می‌شود، در همه جای جهان بیش از پیش با مدل تایپ وان (فولکس قورباغه) شناخته شده است. خودرویی که به تنهایی و بدون تغییر خاص در بدنه از زمان رونمایی در ۱۹۳۸ تا سال ۲۰۰۳ با تولید بیش از ۲۱ میلیون دستگاه، پرفروش‌ترین وسیله نقلیه تاریخ است. نام فولکس بیتل به معنی سوسک در ایران با نام قورباغه عوض شده است که البته با ظاهر بدنه و فرم چراغ‌ها بسیار با مسمی است، ضمن اینکه در امریکا هم این خودرو علاوه بر بیتل با نام باگ (Bug) به معنی حشره مشهور شده است.

طراح این خودروی اسطوره‌ای، فردیناند پورشه اتریشی (متولد ۱۸۷۵ و موسس کمپانی پورشه ۱۹۳۱) در ۱۹۳۴ توسط آدولف هیتلر پیشوای آلمان نازی ماموریت یافت خودرویی برای استفاده مردم آلمان بسازد تا علاوه بر داشتن ویژگی‌های فنی عالی و مهندسی آلمانی، ارزان قیمت و مقرون به صرفه باشد. فردیناند پورشه پیش از طراحی فولکس بیتل برای مرسدس بنز خودروی افسانه‌ای SSK را طراحی کرده و به عنوان یک نابغه مهندسی کاملا شناخته شده بود.

ماشینی که با نام تایپ وان در ۱۹۳۸ رونمایی شد، تحسین منتقدین و خصوصا هیتلر را بر انگیخت. نوآوری‌های طراحی این خودرو از حالت خاص آیرودینامیک و بدنه دایره‌ای آن گرفته تا پیشرانه قرار گرفته در عقب حتی امروز هم به عنوان یک معجزه در صنعت خودروی جهان مطرح و همچنان الهام‌بخش طراحان دنیاست.

شایان ذکر است، نوه فردیناند پورشه (فردیناند الکساندر متولد ۱۹۳۵) با الهام از فولکس بیتل، پورشه ۹۱۱ را در ۱۹۶۳ همراه با دیگر مهندسان این خودروسازی طراحی نمود که این خودرو نیز همچنان با وفاداری به طرح اولیه پرفروش‌ترین ماشین اسپرت تاریخ خودروسازی جهان است.

نسل جدید فولکس بیتل از سال 2003 تولید خود را آغاز نمود و به تازگی آخرین مدل آن برای فروش در سال 2017 رونمایی شده است.  همچون سال‌های قبل، پیشرانه‌های بنزینی و دیزل گوناگون از قدرت 105 تا 220 اسب بخار برای آن قابل سفارش هستند. قیمت نمونه استاندارد با موتور 105 اسب بخار از 20 هزار دلار شروع می‌شود در حالی‌که آستانه قیمت نمونه کابریولت (سقف کروک) با همین پیشرانه از 26 هزار دلار خواهد بود.

/انتهای پیام/

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super