امروز یکشنبه , ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Sunday , 28 April , 2024 ساعت 08:03:00 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اقتصادی / مدیریت در مصرف، حکم جهاد فی سبیل‌الله است

مدیریت در مصرف، حکم جهاد فی سبیل‌الله است

به گزارش برخوارنیوز، در همایش توجیهی ویژه ابلاغ برنامه‌های سال 95 پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان برخوار، سرهنگ انوری مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: مقام معظم رهبری در سال 86 در سخنرانی ابتدای سال خود در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به تهدیدات آینده دشمن اشاره و در خصوص تحریم اقتصادی رهنمودهایی ارائه نمودند. معظم‌له با توجه به اهمیت موضوع، در چند سال اخیر شعار سال را با عناوین مختلف و پیرامون اقتصاد مقاومتی اعلام فرمودند.

وی افزود: رهبر کراراً می‌فرمودند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و در بحث برجام معلوم شد که نه تنها قابل اعتماد نیستند حتی علنا به اموال ایران دستبرد زدند.

وی گفت: برخی اقتصاد مقاومتی را با ریاضت اقتصادی همسان می‌دانند و همواره از طرح مقوله اقتصاد مقاومتی ابراز ناخرسندی می‌کنند و برخی تنها اقتصادی مقاومتی را در حد شعار پذیرفته‌اند ولی چنانچه از سال‌های پیش به اقتصاد مقاومتی پرداخته می‌شد و مردم و مسئولین به جد وارد صحنه می‌شدند وضعیت اقتصادی کشور به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

انوری در ادامه به چهار عامل اساسی در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مردمی بودن اقتصاد به معنای اینکه همه از جمله مردم و مسئولین می‌بایست خود را در اقتصاد مقاومتی مسئول و دخیل بدانند، کاهش وابستگی به نفت به مفهوم توسعه صنایع دیگر، مدیریت مصرف به معنی استفاده درست از منابع و پرهیز از اسراف و تبذیر و استفاده از کالای داخلی تا جایی که رهبر معظم فرموده‌اند: «مدیریت در مصرف حکم جهاد فی سبیل‌الله است» و کارآفرینی از عوامل اصلی و اساسی در اقتصاد مقاومتی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه اصفهان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی چهار خصویت اصلی دارد که عبارتند از: درون‌زا بودن اقتصاد یعنی اینکه به نیروی داخلی و منابع داخلی می‌بایست توجه ویژه شود. از ورود کالاهایی که در داخل تولید می‌شود باید جلوگیری شود. برون‌نگر بودن اقتصاد بدین معنا که سعی شود از ورود کالا جلوگیری و جای آن تکنولوژی وارد شود. عدالت بنیان باشد یعنی به گونه‌ای پیاده شود که عدالت اجتماعی را در بر داشته باشد و منافع آن فراگیر باشد. و در نهایت دانش بنیان باشد یعنی علمی باشد و از تکنولوژی روز بهره برده باشد.

انوری در خصوص برون‌نگر بودن اقتصاد اذعان داشت: با توجه به مشکلات و رخدادهای اخیر ترکیه، ایران دو فرصت بزرگ را از دست داد. اولین فرصت از دست رفته مربوط به عرضه تولیدات داخلی به روسیه و دیگری توسعه صنعت توریسم بود که می‌توانستیم در سایه وجود امنیت داخلی از این راه ارز فراوانی وارد نماییم.

وی تصریح کرد: از سال 91 که تحریم علیه ایران به اوج خود رسید بسیج سازندگی در عرصه توسعه و گسترش بخش کشاوری وارد و خدماتی نظیر مشاوره، آموزش، پرداخت تسهیلات، کمک در اجرا و فروش محصولات به متقاضیان را ارائه نمود.

انوری خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی از تمام ظرفیت و توان خود استفاده می‌کند تا بتواند هر خانه را به کارخانه‌ای تولیدی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی تبدیل نماید./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super